כשפגשתי לראשונה את ר' קלמן \\ הרב נהוראי משה אלביליה

הרב נהוראי משה אלביליה 1 Comment on כשפגשתי לראשונה את ר' קלמן \\ הרב נהוראי משה אלביליה

הרב נהוראי משה אלביליה מספר על הפעם הראשונה בה זכה לפגוש את המשפיע החסידי רבי קלונימוס קלמן גולדשמידט זצ"ל ועל המסר שמעולם לא ישכח מהשיחה והברכות להן זכה מר' קלמן

רבי קלונימוס קלמן זצ"ל צילום: יעקב הרשלר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רבדים מאד עמוקים נתן הקב"ה בנפש האדם. השמחה תפקידה לרומם את נפש האדם ולהביאו למצב של רוממות הרוח והנפש, להעלות את האדם מתוככי העצבות אל תוככי ההידבקות בה', לא בכדי בחג שמחת תורה אמרו חז"ל שאדם אשר ירקוד בשמחת תורה בכל כוחו למען התורה מתכפרים לו כל עוונותיו, כי בתפקיד השמחה לרומם את האדם.

ומה היא באמת שמחה?

מסופר על הצדיק רבי אלימלך מליזענסק זיע"א שבכל בוקר, מדי יום, היו שומעים השכנים מביתו קולות שמחה וריקודים והיו השכנים תמהים על מה ולמה הרבי שמח כל כך? עד שבאחד הפעמים שאלוהו שכניו 'ילמדנו רבינו לשמחה מה זו עושה?' ענה להם הרבי תשובה ניצחת 'וכי קל בעיניכם שאתם קמים בבוקר ומברכים בברכות השחר את הברכה ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם שלא עשני גוי', קמת יהודי, שמח ודבוק בה' יתברך.

בשבוע שעבר נלקח לבית עולמו המשפיע החסידי הגה"צ ר' קלמן גולדשמידט זצ"ל. אי אפשר שלא להזכיר את מידת השמחה שהייתה נובעת כמעיין המתגבר מהאיש הזה בכל מקום אפשרי ולכל אדם,  הוא היה אומר: "תשמחו לרפואתי". כשנודע לו על מחלתו שמעתי שאמר "הקב"ה ירד לשכון בתוכי", השיעורים שהיה מעביר בביתו היו מלאים עד אפס מקום באנשים אשר באו להידבק בשולי גלימתו של ר' קלמן הצדיק. ישנם סיפורים למכביר על האיש ועל גדלותו. כששמעתי אותם לא ידעתי איך להכילם והאם באמת קיים בן אנוש כל כך נעלה?

ואז זה קרה, אחרי ששמעתי עליו כל כך הרבה, זכיתי ופגשתי לראשונה את ר' קלמן בחתונה בירושלים עיה"ק, באמצע הריקודים קרא לי אחד מחברי לספסל הלימודים בישיבה ואמר לי 'אתה יודע מי נמצא פה? ר' קלמן'. במהירות רצתי לכיוונו וראיתיו יושב באחת מפינות האולם. ניגשתי אליו ואמרתי לו 'שלום עליכם'. 'עליכם השלום' השיב לי. התייעצתי אתו בעניין אישי חשוב וזכיתי שירעיף עלי טללי נוחם במשך כמחצית השעה. אמרתי לעצמי 'האיש אינו מכיר אות והוא כך מדבר איתי בכזו חיבה וכזה מאור פנים מיוחד'.

בגדלותו ובחכמתו לימד אותי שבחיים, במקום שלפעמים נטאטא בעיות מתחת השולחן ולא נשים אליהם לב, אפשר להביט להם בעיניים, שזה אומר להתמודד איתם ולעבור את מכשול הגל בשלום. להבין שהכל מה' יתברך שאם הקב"ה שלח אז הוא לא סתם שלח כי הוא יודע שאתה יכול, תתבונן ותראה שזה מתנה מה' יתברך.

וזה היה המסר העיקרי משיחתנו.

כשקמתי מהכסא היו לי דמעות בעיניים, הרגשתי שרוקנתי אבן מליבי ושיחתנו עד היום טבועה במוחי חזק חזק. והמסר ממנה לעולם לא ימוט, התבונה שהעניק לי במתנת חינם האיש הזה לא תסור מליבי לעולמים. אלפי אנשים חיזק ואלפי אנשים העמיד מחדש.

מי יתן לנו תמורתו, שיהיה מליץ יושר בעדנו ובעד כל בית ישראל בביאת משיח צדקנו ובבניין בית מקדשנו ותפארתנו אמן ואמן.

שבת שלום ומבורך!



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ר' קלמן איש משכמו ומעלה! הוא ממש קיים "כל עצמותיי.. אשריך